fredag 8. mai 2015

Oppdrag 16.

 ungdom i disse dager

 
Å være ungdom i 2015 kan være krevende for noen, jeg selv synes ikke det er stress eller krevende å være ungdom nå i dag. Det er veldig forskjellig fra person til person men, jeg tror skole miljøet har mye med hverdagen til ungdom å gjøre. På Lundehaugen ungdomsskole er det ikke mye av mobbing, gruppepressing, utfrysning eller noe lignende. Så på denne skolen jeg går på så er det et utrolig bra miljø.
 
jeg intervjuet en jente på min alder (16) som helst ville være anonym, om hvordan det er å være ungdom i dag.
 
Er det mye kroppspress å omgås med? anonym: Nei jeg har aldri i mitt liv opplevd et kroppspress rundt meg. Jeg trener jo for det om for det er noe jeg liker, og ikke for jeg føler et press.
 
krever skolen for mye av deg? anonym: ja/nei skolen skal jo ha mye for å vurdere etter hvor mye man kan, så jeg forstår vi må arbeidet mye.
 
hvordan er det å være ungdom i dag? anonym: Sånn ting er i dag så er det greit å være ungdom, jeg husker det var mye mer press på andre (som jeg har sitt) på hvordan de skulle gå kledd og se ut.
 
hva er dårlig med å være ungdom i dag? Jeg vil si det verste i dag er at enten så er det alt for mye å gjøre, eller så er det så lite å gjøre at du kjeder deg.
 
hva er kjekkest med å være ungdom i dag? Det kjekkeste må være bare å nyte å være ungdom, ha det kjekt med venner og ikke tenke på at du har noen å ha ansvar over.
 
 
 
//anonymlundehaugen


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar